مردم چگونه «رستاخیز» را تماشا کنند؟
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۵۳۳۰۴
تهیهکننده فیلم سینمایی «رستاخیز» اعلام کرد: علاقهمندان به تماشای «رستاخیز» در داخل ایران میتوانند از طریق درگاه ستاره ۷۸۰ ستاره ۴۳۰ مربع (#۴۳۰*۷۸۰*) به پلتفرم اصلی نمایشدهنده این فیلم متصل شوند.
به گزارش قدس آنلاین، تقی علیقلیزاده درباره اکران آنلاین فیلم «رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش که پیشتر اعلام شده بود از ۱۶ اسفند ماه همزمان با ولادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) عرضه خواهد شد، توضیح داد: در حال حاضر امکان نمایش بینالمللی فیلم «رستاخیز» به صورت مجازی در پلتفرم اختصاصی "هِلال چنل" به آدرس www.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
او با اشاره به اینکه خرید آنلاین این فیلم به طور مستقیم از این پلتفرم فقط به صورت ارزی امکانپذیر است، افزود: برای عرضه فیلم در داخل کشور، با همکاری مشترک با درگاه ۷۸۰ مخاطبان میتوانند با شمارهگیری کد دستوری ستاره ۷۸۰ ستاره ۴۳۰ مربع ضمن دریافت لینک، به طور مستقیم به پلتفرم "هِلال چنل" متصل شوند و با بهترین کیفیت «فیلم رستاخیز» را تماشا کنند.
تهیهکننده رستاخیز خاطرنشان کرد که پلتفرم "هِلال چنل" با چند شرکت تخصصی طرف قرارداد است و همانند گذشته در صورت کپی غیرمجاز فیلم، نسبت به آن برخورد خواهد شد.
او همچنین با بیان اینکه «در حال حاضر «رستاخیز» با سه زبان اصلی فارسی، عربی و فرانسه و ۱۰ زیرنویس به زبانهای مختلف دنیا عرضه شده است»، اضافه کرد: عرضه فیلم در پلتفرم vimeo نیز آغاز شده و در سامانه بینالمللی آمازون هم به زودی شروع خواهد شد.
علیقلیزاده در ادامه گفت: برای «رستاخیز» افراد زیادی تلاش کردند از جمله کسانی که کمک کردند فیلم ساخته شود و عزیزانی هم کوشش میکنند که فیلم عرضه شود که لازم میدانم از آنها تشکر و قدردانی کنم؛ بخصوص از سامانه ۷۸۰ به عنوان درگاهی معتبر که از هیچ کوششی برای عرضه فیلم «رستاخیز» دریغ نکردند.
این تهیهکننده سینما در پایان در پاسخ به این سوال که قطعا اکران مجازی گزینه اصلی سازندگان فیلم برای اکران و عرضه عمومی آن نبوده است و آیا حالا که شرایط اکران آنلاین فراهم شده همچنان نمایش «رستاخیز» را روی پرده سینماهای ایران پیگیری میکند؟ بیان کرد: این فیلم دارای پروانه نمایش سینمایی بوده و پروانه نمایش ویدیویی هم گرفته است که بنا به ملاحظاتی برای نمایش آن به شرایط فعلی رسیدیم. قبلاً گفتهام که امیدوارم در آستانه نوروز این امکان برای فیلم «رستاخیز» فراهم شود که همراه با فیلمهای دیگر در سینماها روی پرده برود. فکر میکنم ایجاد فرصت تماشای این فیلم اسکوپ که از بهترین امکانات صدا و تصویر روزِ جهان برخوردار است بر پرده سینما، عیدی برازندهای به هنرمندان و هنردوستان از سوی سازمان امور سینمایی باشد.
وی تاکید کرد: اصلاً نمیخواهیم این درخواست در ظرفیت نمایشی سینماها و فیلمهای در حال اکران اختلال ایجاد کند، بلکه فیلم «رستاخیز» میتواند بنا به درخواست مدیران سینما در سالنها و سانسهای محدود به عنوان مهمان سینمای ایران، در کنار اکران مجازی عرضه شود.
فیلم «رستاخیز» در سیودومین جشنواره فیلم فجر موفق به دریافت ٩ سیمرغ بلورین و جایزه مصطفی عقاد شد. همچنین در اولین حضور جهانی خود در جشنواره فیلم بغداد، جایزه بزرگ و تندیس تماشاگران را نیز گرفت.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/
منبع: قدس آنلاین
کلیدواژه: تهیه کننده رستاخیز فیلم سینمایی رستاخیز
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۳۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
شیدا یوسفی بازیگر «زودیاک»: دوستداران قصههای واقعی رئالیتیشو ها را میبینند
شیدا یوسفی که تجربه بازی در سینما، تلویزیون، تئاتر و شبکه خانگی را در کارنامهاش دارد، پیش از شروع فعالیت حرفهای خود در سینما و تئاتر در حوزه منشی صحنه مشغول بوده و نخستین تجربه حرفهای خود و بستر معرفیاش به جامعه را سریال «ممنوعه» میداند.
این هنرمند پس از حضور در تلویزیون، وارد پلتفرمهای شبکه خانگی شده و تا امروز در رئالیتیشوها و سریالهای مختلفی نقشآفرینی کرده و بازیگری را به صورت حرفهای دنبال میکند. حضور او در فصل دوم گیمشوی «زودیاک» بهانهای شد تا با او به گفتوگو بپردازیم.
چه شد در گیمشوها حضور پیدا کردید؟
این روزها بازی مورد علاقهام مافیاست. نخستین باری که بازی در «شبهای مافیا» را تجربه کردم، شرکتکنندگان برنامه فقط خانمها بودند که با یک ماه تمرین، بازی را یاد گرفتم. از آن زمان هم در همه مسابقات مافیا حاضر بودم. از سری اول «زودیاک» به بعد هم، هفتهای دو بار جدا از تمرینات با بچهها جمع میشویم و بازی میکنیم و این بازی برایم بسیار جذاب شده در حدی که گاهی در دورهمیهای خانوادگی حوصلهام سر میرود و دوست دارم با دوستانم مافیا بازی کنم.
با کدام فیلم یا سریال به مردم معرفی شدید؟
به نظر خودم سریال «ممنوعه» سبب معرفی من به مردم شد که نخستین کارم در شبکه خانگی بود. در این سریال جزو نقشهای اصلی بودم که سبب شد بیشتر دیده شوم. البته طبق تجربیات من تا امروز، مخاطبان صداوسیما و نمایش خانگی دو دسته کاملاً مجزا از هم هستند. به عنوان مثال در شهرستانها جوانان من را به واسطه حضورم در «شبهای مافیا» یا «مافیا زودیاک» و حتی «ممنوعه» که تماماً تولید شبکه نمایش خانگی هستند میشناسند اما افراد مسنتر به واسطه نقشم در سریالهای صداوسیما با من آشنا هستند.
شما در صداوسیما هم سابقه حضور در سریالهای پرمخاطبی مثل «نونخ»، «بچه مهندس» و آثار دیگر را دارید، به عنوان یک بازیگر، حضور در صداوسیما برای شما دلنشینتر است یا در نمایش خانگی؟
هر کدام از این مدیومها مزایای خوش را دارد، اما مسائلی هست که شاید در هیچ کجای دنیا از لحاظ مناسبات دغدغه بازیگران نباشد مثلاً طراحی لباس یا گریم در صداوسیما بسیار سختگیرانه است اما در شبکه نمایش خانگی بازیگران فضای آزادتری دارند. بازی در محصولات پلتفرمهای نمایش خانگی جذابیت خودش را دارد. مخاطب ایرانی این روزها درگیر برنامهها و سریالهای خانگی شده و مورد پسندش است حتی به نظرم در جامعه امروز مردم به حدی دغدغه فکری دارند که سریالهای طولانی را پس میزنند و به دنبال مینیسریالها میروند و آنها را راحتتر میپذیرند.
تکرار ساخت رئالیتیشو در مورد بازی مافیا مخاطب را خسته نمیکند؟
شخصاً «زودیاک» را از تمام بازیهای مافیا بیشتر دوست دارم و فکر میکنم کسی که بازی مافیا را دوست داشته باشد درگیر این سناریو و این برنامه میشود. یکی از جذابیتهای این بازی این است که حتی اگر بازیکن حرفهای هم باشید، ممکن است در روند بازی دچار اشتباههای جبرانناپذیری بشوید که این دقیقاً مثل زندگی ماست که سراسر تجربه است و قطعاً از اشتباهاتمان درس بیشتری میگیریم. ضمن اینکه مافیا بازی خستهکنندهای نیست زیرا حتی در جمعهای خصوصی هم هیچ وقت دستها تکراری نمیشود و همیشه بازیها و اتفاقهای جدید رخ میدهد.
از طرفی هم فکر میکنم بازی خانمها و آقایان با یکدیگر روند برنامه را بهتر کرده چون معمولاً در بازی، خانمها کمتر به هم اعتماد میکنند یا با هم تعارف و رودربایستی دارند اما زمانی که در بازی خانمها و آقایان کنار هم حضور دارند، بازی حرفهایتر میشود. همچنین حضور شخصیتهای معروف ورزشی یا اهالی موسیقی در برنامه، مخاطبان برنامه را بیشتر کرد. «زودیاک» بستری برای مخاطب ایجاد کرد تا رفتار و احساس افراد مورد نظر را ببیند و آن را حس کند.
در گذشته بسیاری از هنرمندان با این تفکر که حضور در رئالیتیشو میتواند آینده شغلی آنها را تهدید کند در این برنامهها شرکت نمیکردند، امروز این تصور چقدر تغییر کرده است؟
برای پاسخ به این پرسش از خودم مثال میزنم، من در حوزه بازیگری تحصیلات آکادمیک دارم و قطعاً شغل خودم را بازیگری میدانم اما دوست دارم در برنامههای اینچنینی نیز حضور داشته باشم. برنامههای رئالیتیشو جذابیتهای خاص خود را دارند که علاوه بر سرگرمی و جذابیت، از لحاظ اقتصادی نیز برای شرکتکنندگان قابل توجیه است که با توجه به وضعیت خود مجاب به حضور در این برنامهها بشوند. گذشته از این مسائل، همان طور که خانم «شبنم مقدمی» در رئالیتیشو «صداتو» به عنوان داور حضور دارد یا «محسن کیایی» به عنوان مجری به این برنامه میآید، به همین صورت تمام بازیگران کمکم به سمت این برنامهها خواهند آمد زیرا رئالیتیشوها معمولاً مورد پسند مردم واقع میشوند و مگر غیر از این است که ما بازیگران یکی از اهداف اصلیمان سرگرم کردن مردم و ساخت اوقاتی خوش است؟ مثلاً مردم در برنامه «صداتو» به صدای یک شخص عادی که در نانوایی کار میکند اما صدای خوبی دارد و آواز میخواند گوش میکنند و لذت میبرند، بنابراین کسی که دوست دارد قصه بشنود تماشای برنامههای رئالیتیشو را انتخاب میکند.